
to działania mające na celu dostosowanie procesu kształcenia do potrzeb wynikających z sytuacji zdrowotnej studenta, tak aby zagwarantować mu pełny dostęp do nauki stwarzający możliwość wywiązywania się z jego obowiązków studenckich.
Formy wsparcia:
a) adaptacja zajęć:
możliwość nagrywania zajęć oraz wykładów;
możliwość otrzymywania materiałów dydaktycznych od wykładowców;
możliwość przyznania studentom z orzeczoną niepełnosprawnością limitu bezpłatnego korzystania z usług kserograficznych oraz serwisowych i komputerowych (wniosek).
Instrukcja dotycząca korzystania z bezpłatnych usług kserograficznych oraz serwisowych i komputerowych | |
Przedmiot: |
usługi kserograficzne oraz serwisowe i komputerowe |
Zakres: |
kserowanie, drukowanie, plotowanie, oprawianie, skanowanie, archiwizacja danych na CD/DVD, edycja tekstu/grafiki materiałów dydaktycznych |
CEL: |
stwarzanie warunków do pełnego uczestnictwa w procesie dydaktycznym |
ADRESACI: |
studenci z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym |
MIEJSCE REALIZACJI: |
Studenckie Pracownie Kserograficzne w punkcie KSEROGRAFIA WIEŻE Katowice, ul. Mickiewicza 29 |
Okres realizacji: |
usługi będą świadczone dla studenta bezpłatnie:
|
Rozpoczęcie Świadczenia usług: |
|
KWOTA LIMITU: |
dla jednego studenta na okres jednego semestru wynosi 100 PLN |
UWAGA! |
|
PYTANIA: |
szczegółowych wyjaśnień udziela Pełnomocnik ds. niepełnosprawnych |
b) adaptacji warunków sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej (wniosek)
wydłużenie czasu trwania zaliczeń i egzaminów;
możliwość rozłożenia egzaminów w trakcie sesji egzaminacyjnej;
możliwość otrzymywania arkuszy egzaminacyjnych i zaliczeniowych w powiększonej czcionce.
c) adaptacja toku studiowania:
przyznanie Indywidualnej Organizacji Studiów.
d) adaptacja otoczenia, w których odbywają się zajęcia:
dostosowanie części budynków dla potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (windy, podjazdy, sanitariat),
system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną (induktofoniczną).
f) dodatkowe, indywidualne zajęcia uzupełniające lektorat z języka angielskiego oraz języka polskiego (wniosek)
g) możliwość przyznania usługi asystenta osoby niepełnosprawnej (wniosek)
h) możliwość wypożyczenia sprzętu np. dyktafonu (wniosek, protokół wypożyczenia sprzętu)
Powyższe działania mają na celu wsparcie studentów w osiągnięciu samodzielności i niezależności. Dostosowywanie procesu kształcenia nie może wiązać się z obniżeniem kryteriów merytorycznych obowiązujących wszystkich studentów.
Uzyskany przez niepełnosprawnego studenta dyplom ukończenia studiów niesie taką samą wartość jak wszystkich studentów, dlatego podejmowane działania powinny być jak najbardziej zbliżone do obowiązującej metody prowadzenia i zaliczania zajęć.