O projekcie:
Priorytet III. Szkolnictwo Wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Projekt: „Wiedza, rozwój, zdrowie – warsztaty edukacyjne dla młodzieży – Trzecia Misja Uczelni”
Instytucja Pośrednicząca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wartość projektu: 419 990 PLN
Dofinansowanie: 406 970,29 PLN
Główny cel projektu:
Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2019 r. do 31.03.2022 r. Celem głównym Projektu jest podniesienie kompetencji 2184 os.(1520K, 664M) spoza społeczności akademickiej poprzez opracowanie programów kształcenia i realizację przewidzianych projektem działań dydaktycznych (warsztatów) wspólnie z podmiotami działającymi na rzecz edukacji dla 2730 os. (1900K, 830M) w wieku 13-21 lat do dnia 31.03.2022 r.
Dzięki realizacji PR we współpracy z NGO świadczącym usługi edukacyjne i szkołami średnimi z woj. śląskiego zostaną osiągnięte rezultaty tj.:
– podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach działań uczelni wspartych z EFS - 2184 os. (1520K, 664M), poprzez realizację trzeciej misji uczelni - warsztaty dla młodzieży w wieku 13-21 lat rozwijające ich kompetencje osobiste, zawodowe ogólne, komunikacyjne, wzrost odpowiedzialności obywatelskiej.
W okresie trwałości, tj. 1.04.2022-31.03.2023 w Projekcie zostaną zrealizowane następujące zadania:
1. Realizacja warsztatów kulinarnych:
Kuchnie świata
Bez glutenu, bez problemu kuchnia bezglutenowa
Kuchnia Wege / Warzywa i owoce na słodko i wytrawnie
Kasza w roli głównej / Ryby i grzyby
Słodko bez cukru / Niebanalne koktajle
Dania fit na słodko i słono - omlety i mufiny
2. Realizacja warsztatów dietetycznych:
Komponujemy diety w systemie Aliant
Zdrowy styl życia w profilaktyce nadwagi i otyłości
Jak być fit i nie zwariować
Zawód "Dietetyk"
3. Realizacja warsztatów kosmetycznych
Sztuka wizażu i charakteryzacji
4. Realizacja warsztatów w ramach programu edukacja dla bezpieczeństwa
Pierwsza pomoc
Profilaktyka przeciwnarkotykowa i przeciwdopalaczowa
Projekt promuje m.in. zdrowe nawyki żywieniowe wśród młodzieży, rozwija ich zainteresowania, pasje i ciekawość poznawczą oraz promuje profilaktykę w walce z uzależnieniami. Przybliża młodzieży środowisko akademickie i może wpłynąć na ich przyszłe wybory dotyczące zawodu, np. zawód dietetyk.