Uczelnia
Dla kandydata
Dla studenta
Kursy i szkolenia
Kontakt
Więcej
to działania mające na celu dostosowanie procesu kształcenia do potrzeb wynikających z sytuacji zdrowotnej studenta, tak aby zagwarantować mu pełny dostęp do nauki stwarzający możliwość wywiązywania się z jego obowiązków studenckich.
Formy wsparcia:
adaptacja zajęć:
Przedmiot
usługi kserograficzne oraz serwisowe i komputerowe
Zakres
kserowanie, drukowanie, plotowanie, oprawianie, skanowanie, archiwizacja danych na CD/DVD, edycja tekstu/grafiki materiałów dydaktycznych
Cel
stwarzanie warunków do pełnego uczestnictwa w procesie dydaktycznym
Adresaci
studenci z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym
Miejsce realizacji
Studenckie Pracownie Kserograficzne w punkcie KSEROGRAFIA WIEŻE Katowice, ul. Mickiewicza 29
Okres realizacji
usługi będą świadczone dla studenta bezpłatnie:
Rozpoczęcie świadczenia usług
w/w jednostki dają szczegółowe wytyczne: wzory wniosków/ załączników;
ze strony uczelni będą wymagane następujące dokumenty:
Kwota limitu
dla jednego studenta na okres jednego semestru wynosi 100 PLN
Uwaga!
Pytania
szczegółowych wyjaśnień udziela Pełnomocnik ds. niepełnosprawnych
adaptacja warunków sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej
adaptacja toku studiowania:
adaptacja otoczenia, w których odbywają się zajęcia:
możliwość przyznania dodatkowych, indywidualnych zajęć uzupełniających lektorat z języka angielskiego lub języka polskiego
możliwość przyznania usługi asystenta osoby z niepełnosprawnością
możliwość korzystania z wypożyczalni sprzętu wyposażonej m.in. w dyktafony
Studenci posiadający orzeczenie o stopniu niepełnosprawności posiadają zwiększony limit oraz okres wypożyczeń wynoszący:
Studenci z niepełnosprawnością mogą korzystać z wielu udogodnień na terenie budynku, w którym mieści się Uczelnia.
Obiekty dydaktyczne oraz administracyjne są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dla studentów z niepełnosprawnością ruchową oraz osób słabosłyszących zajęcia i egzaminy odbywają się w miejscach wolnych od barier architektonicznych lub w salach wyposażonych w pętlę induktofoniczne. Podjazdy, korytarze, windy oraz węzły sanitarne umożliwiają osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich swobodne poruszanie się po budynku i uczestnictwo w zaplanowanych zajęciach oraz egzaminach. Sale wyposażone są w rzutniki oraz projektory wyświetlające powiększony obraz.
Uczelnia SWSM dokłada wszelkich starań, aby realizować koncepcję planu dostosowanego, który zakłada m.in.:
• podjęcie działań mających na celu ograniczenie zbędnego przemieszczania się pomiędzy budynkami,
• zapewnienie zajęć w siedzibie Uczelni – budynek dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową,
• zapewnienie zajęć w jednej sali – jeśli prowadzone zajęcia nie wymagają dostępu do pracowni specjalistycznych.
Dostosowany plan zajęć dedykowany jest przede wszystkim osobom z ograniczoną sprawnością ruchową. Zapewnienie powyższego planu uzależnione jest od:
• rodzaju niepełnosprawności,
• niepełnosprawności sprzężonej (posiadanie więcej niż jednego rodzaju niepełnosprawności),
• zgłoszenia potrzeby adaptacji do Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych.
Program realizowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
Cel programu
Moduł I
Moduł II
Wniosek o dofinansowanie można złożyć elektronicznie w SOW
Termin przyjmowania wniosków
Źródło
Zapraszamy do korzystania ze Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „Ślązaczek” mieszczącego się na terenie Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych w Katowicach przy ul. Sokolskiej 26.
Informacja telefoniczna oraz rezerwacja miejsc:
tel. (32) 35-11-956
e-mail: ssm@sltzn.katowice.pl
Zapewnienie równych szans w dostępnie do kształcenia studentom niepełnosprawnym bezpośrednio w procesie dydaktycznym dotyczy trzech równoważnych kwestii:
Zapraszamy do podjęcia kontaktu przez kandydatów oraz studentów, którzy chcą:
UWAGA! Zajęcia odbywają się również poza główną siedzibą uczelni dlatego w przypadku zaistnienia potrzeby dostosowania infrastruktury jak i odpowiedniego zniwelowania barier prosimy zwrócić się z tym problemem do pełnomocnika.
Powyższe działania mają na celu wsparcie studentów w osiągnięciu samodzielności i niezależności. Dostosowywanie procesu kształcenia nie może wiązać się z obniżeniem kryteriów merytorycznych obowiązujących wszystkich studentów.
Uzyskany przez niepełnosprawnego studenta dyplom ukończenia studiów niesie taką samą wartość jak wszystkich studentów, dlatego podejmowane działania powinny być jak najbardziej zbliżone do obowiązującej metody prowadzenia i zaliczania zajęć.