Uczelnia
Dla kandydata
Dla studenta
Kursy i szkolenia
Kontakt
Więcej
1. Aby mieć możliwość wyjazdu w programie Erasmus+ trzeba:
2. Dokąd można wyjechać?
Na studia – do szkoły wyższej, która współpracuje z uczelnią macierzystą studenta w programie Erasmus+ (uczelnie wysyłająca i przyjmująca muszą mieć podpisaną umowę międzyinstytucjonalną).
Okres mobilności: od 2 do 12 miesięcy
Jeden student może otrzymać dofinansowanie na okres mobilności o łącznym maksymalnym czasie trwania do 12 miesięcy na każdy stopień studiów niezależnie od liczby i rodzajów działań w zakresie mobilności.
Studenci muszą prowadzić swoje działania związane z mobilnością w kraju uczestniczącym w programie innym niż kraj organizacji wysyłającej i kraj zamieszkania.
Studenci otrzymają dofinansowanie UE jako wkład w ich koszty podróży i utrzymania ponoszone w czasie studiów lub odbywania praktyk za granicą. Wysokość dofinansowania UE przyznanego studentom zależy od kraju, w którym realizowana będzie mobilność.
Grupa 1 – kraje o wyższych kosztach utrzymania:
Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja, Państwa trzecie niestowarzyszone z Programem z regionu 14 (Szwajcaria, Wyspy Owcze, Zjednoczone Królestwo)
Grupa 2 – kraje o średnich kosztach utrzymania:
Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy, Państwa trzecie niestowarzyszone z Programem z regionu 13 (Andora, Monako, Państwo Watykańskie, San Marino)
Grupa 3 – kraje o niższych kosztach utrzymania:
Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rumunia, Macedonia Północna, Serbia, Polska, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry
Wysokość stawek stypendium w Programie Erasmus + dla poszczególnych projektów znajdziesz w zakładce Ważne dokumenty.
1. Ogólne zasady rekrutacji:
Rekrutacja chętnych na wyjazd w celu odbycia studiów zagranicznych odbywa się w następujących terminach:
Osoby zgłaszające chęć wyjazdu powinny zapoznać się z warunkami kwalifikacyjnymi i wysokością obowiązujących stawek stypendialnych w danym projekcie przed podjęciem ostatecznej decyzji o uczestnictwie w programie – dokumenty dostępne w zakładce Ważne dokumenty.
Kwalifikacja studentów odbywa się po upłynięciu terminu składania wniosków, ogłoszonego przez Uczelnianego Koordynatora Programu ERASMUS+ na stronie internetowej SWSM. O przydziale miejsc na wyjazdy decyduje Komisja ds. Wymiany Międzynarodowej, na podstawie analizy złożonych dokumentów aplikacyjnych.
Dokumenty aplikacyjne należy przesłać mailowo na adres: erasmus@swsm.pl
2. Student ubiegający się o wyjazd na studia musi spełnić następujące warunki:
Przy kwalifikacji studentów brane są pod uwagę następujące kryteria: