Uczelnia

Zwiń menu

Sprawozdania z praktyk 2021

Kosmetologia – Protaras na Cyprze – Aleksandra Świątek

Trzymiesięczne praktyki w ramach programu Erasmus+ odbyłam na Cyprze w mieście Pernera we wschodniej części wyspy. Praktyki odbyłam w terminie 09.07.2021 – 09.10.2021. Arsinia Spa znajdowało się w hotelu Pernera Beach Hotel. Spa oferuje bogatą ofertę zabiegów dla Gości pragnących odkryć sztukę relaksu i spokoju.

Praktyki odbywały się w godzinach 10-19 w tym godzina przerwy, 6 dni w tygodniu. Natomiast samo SPA czynne było przez cały tydzień. Dni wolne wykorzystywałam na poznanie nowej kultury kraju, ludzi oraz na zwiedzanie pięknych zakątków wyspy.

Dzięki praktykom Programu Erasmus+ poprawiłam znajomość języka angielskiego oraz podwyższyłam swoje kwalifikacje związane z moim kierunkiem studiów jakim jest Kosmetologia. Ponadto poznałam cudowne osoby oraz zwiedziłam piękne miejsca.

Polecam każdemu 🙂

Kosmetologia – Protaras na Cyprze – Patrycja Nowacka

W ramach programu Erasmus+ odbyłam po raz drugi praktyki na Cyprze w hotelu Pernera Beach Hotel. Rozpoczęły się one dnia 13/07/2021 i trwały do dnia 13/10/2021. Pracowałam jako masażystka w hotelowym SPA – Arsinia Spas.

Do moich obowiązków należało wykonywanie masaży, peelingów i prostych zabiegów na twarz oraz utrzymanie czystości w miejscu pracy. Godziny pracy odpowiadały mi ponieważ przysługiwała godzinna przerwa na obiad w 8-godzinnym systemie pracy 6 dni w tygodniu.

Wszyscy nasi managerowie oraz współpracownicy byli bardzo pomocni. Można było się do nich zgłosić z każdym problemem i od razu otrzymywało się wsparcie, co bardzo doceniam. Byłam również pozytywnie zaskoczona zakwaterowaniem. Wraz z koleżanką otrzymałyśmy dużą, przestronną kawalerkę z pełnym wyposażeniem takim jak lodówka, klimatyzacja czy nawet telewizor.

Przez te trzy miesiące zdobyłam spore doświadczenie oraz nauczyłam się kilku nowych rzeczy, m.in. masażu szwedzkiego, masażu z gorącymi ręcznikami, refleksologii stóp oraz udoskonaliłam umiejętności w masażu deep tissue oraz relaksacyjnym. Miałam również możliwość wykonywania masaży w połączeniu z zabiegami na twarz. Podszkoliłam także swój język angielski.

Bardzo polecam wyjazd na praktyki na Cypr, ponieważ jest to niesamowite miejsce oraz wspaniałe doświadczenie na przyszłość. Otrzymałam także możliwość dalszej współpracy z menagerem w przyszłości. Czas spędzony na Cyprze będę wspominać bardzo dobrze, ponieważ atmosfera pracy oraz całe wsparcie, które tam otrzymałyśmy sprawiły, że zdecydowałabym się raz jeszcze na taki wyjazd.

Kosmetologia – wyspa Kos Grecja – Wiktoria Kuśmierczyk

Mój wyjazd z programu Erasmus+ rozpoczął się 4 lipca 2021 r. i zakończył po 3 miesiącach – 1 października. Praktyki zawodowe wykonywałyśmy na małej, uroczej wyspie Kos w Grecji. Na początku czekało nas szkolenie po którym mogłyśmy zacząć prace w SPA, pracowałyśmy od godziny 10:00 do 18:30 lub 11:30 do 20:00, przez 6 dni w tygodniu. Masaże wykonywałyśmy w SPA lub w specjalnie wyznaczonym miejscu na hotelowej plaży. W czasie wolnym często wypożyczałyśmy auto i zwiedzałyśmy wyspę, dzięki czemu po 3 miesiącach mogę śmiało powiedzieć, że zwiedziłam ją całą wzdłuż i wszerz. 3 miesiące zleciały mi bardzo szybko, a czas spędzony tam wspominam bardzo dobrze. Zdobyłam doświadczenie zawodowe, językowe oraz pomogło mi to otworzyć się na świat.

Kosmetologia – wyspa Kos Grecja – Anna Synowiec

Wyjazd do Grecji w ramach programu Erasmus+ rozpoczął się 4 lipca 2021 roku. Gdy dotarliśmy na lotnisko oczekiwał już na nas transfer do Blue Lagoon Village – hotelu, w którym miałam odbywać praktyki. Mieszkałam w południowej części wyspy, w bardzo cichej i spokojnej okolicy – otaczały nas góry oraz morze.

Wykonywanie masaży, ponieważ to głównie należało do moich obowiązków bez wątpienia podniosło moje umięjętności. Osoby, z którymi pracowałam służyli pomocą i wsparciem. Przez okres 3 miesięcy poznałam kulturę Greków, ich zwyczaje, a także ich sposób funkcjonowania na co dzień. Udało mi się zwiedzić najważniejsze punkty na mapie wyspy Kos, do których należały przede wszystkim malownicze plaże ale również wiele zabytkowych miejsc takie jak np. Palio Pyli.

Wyjazd z pewnością nauczył mnie odpowiedzialności, samodzielnego rozwiązywania kryzysowych sytuacji, zwiększył pewność siebie w odniesieniu do wykonywanych czynności w zawodzie oraz podniósł moje kwalifikacje językowe.

Dietetyka – Limassol na Cyprze – Natalia Szałajdewicz

W ramach programu Erasmus+  w okresie 1.07.2021-30.09.2021 odbyłam praktyki zawodowe na Cyprze w miejscowości Limassol w czterogwiazdkowym hotelu Elias Beach Hotel. Położony jest on w części Limassol zwanej Paraklesią i usytuowany jest bezpośrednio nad morzem.

Podczas pobytu pracowałam jako kelnerka w hotelowej restauracji oraz na przyjęciach okolicznościowych organizowanych przez hotel. Wyjazd ten będę wspominać bardzo pozytywnie. Praca przebiegała w miłej atmosferze z sympatycznymi osobami, na których mogłam polegać nie tylko w kwestiach zawodowych. Współpracownicy chętnie pomagali zobaczyć nam wiele ciekawych miejsc na Cyprze.

Podczas swojego pobytu zwiedziłam wiele malowniczych destynacji m.in. nadmorskie jaskinie, góry Troodos z pięknymi wodospadami, stolicę Cypru – Nikozję, a także zobaczyłam wiele zabytków. Wyjazd ten umożliwił mi zebranie nowego doświadczenia zawodowego oraz pomógł mi poprawić swoje umiejętności językowe. Polecam praktyki zawodowe za granicą wszystkim studentom, którzy chcą się rozwijać oraz spędzić cudowne wakacje.

Dietetyka – Limassol na Cyprze – Katarzyna Kokieć

Spędziłam 3 miesiące na praktykach zagranicznych na Cyprze z programem Erasmus. Wyjazd był niezapomnianym doświadczeniem. Poznałam wiele cudownych ludzi z różnych zakątków świata. Dzięki komunikacji w pracy w języku angielskim, podszlifowałam umiejętności w tym języku. Dodatkowo spodobał mi się język grecki i z chęcią uczę się nowych słówek, które może w przyszłości przydadzą mi się, jeśli wyjadę znów na Cypr lub poznam przystojnego Greka.

W wolnym czasie zwiedzałam najpiękniejsze miejsca wyspy i korzystałam z gorącego klimatu, za którym zatęskniłam od razu po powrocie. Praktyki na Cyprze polecam wszystkim studentom, jednak trzeba nastawić się na dość ciężką pracę na początku. Według mnie korzyści z takiego wyjazdu przewyższają wysiłek, który trzeba włożyć. Dołączam wybrane zdjęcia, które lepiej obrazują zachwyt Cyprem.