
Studia te są skierowana do osób, które chcą podnieść kwalifikacje i zdobyć nowe umiejętności z zakresu stylizacji sylwetki i wizażu.
Kończąc studia absolwent będzie potrafił właściwie wykonać analizę kolorystyczną, wykonać profesjonalny makijaż, udzielać porad w zakresie stylizacji sylwetki.
Studia te skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów I bądź II go stopnia, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie stylizacji sylwetki i wizażu.
Nr |
NAZWA PRZEDMIOTU |
Suma |
Rozkład godzin zajęć |
|||
I semestr |
II semestr |
|||||
w |
ć |
w |
ć |
|||
1 |
Dermatologia i alergologia |
20 |
20 |
|||
2 |
Chemia kosmetyków kolorowych |
30 |
15 |
15 |
||
3 |
Estetyka |
15 |
15 |
|||
4 |
Komunikacja i autoprezyntacja |
40 |
15 |
25 |
||
5 |
Kosmetyka podstawowa |
30 |
5 |
25 |
||
6 |
Stylizacja |
20 |
20 |
|||
7 |
Podstawy fotografii |
10 |
10 |
|||
8 |
Wizaż i charakteryzacja |
95 |
5 |
45 |
45 |
|
RAZEM GODZIN |
260 |
60 |
85 |
15 |
100 |
Czas trwania studiów: 2 semestry – 260 godzin.
Studia obejmują 260 godzin zajęć realizowanych w trybie wieczorowym. Wykłady stanowią 75 h, natomiast ćwiczenia 185· h.
infekcyjne choroby skóry - bakteryjne, wirusowe i grzybicze ** choroby łojotokowe skóry ** łuszczyca ** skórne zmiany barwnikowe ** choroby skóry o podłożu autoimmunologicznym i dermatozy ** alergiczne choroby skóry ** wyprysk kontaktowy – diagnostyka postępowanie ** alergia na kosmetyki i preparaty stosowane w kosmetologii** związki uczulające zawarte w kosmetykach
kosmetyczna chemia nieorganiczna ** pierwiastki w kosmetyce ** zastosowanie ekstraktów owocowych w preparatach kosmetycznych ** substancje tłuszczowe pochodzenia syntetycznego i roślinnego ** silikony, poliole ** substancje pomocnicze, środki konserwujące, przeciwutleniacze, interakcje ** kosmetyki kolorowe – wytwarzanie.
estetyka jako nauka o poznaniu zmysłowym ** sytuacja estetyczna ** wartości artystyczne i wartości estetyczne ** estetyka, antyestetyka, anestetyka ** estetyzacja jako cecha współczesnej kultury (estetyzacja codzienności, estetyzacja podmiotów, homo aestheticus, estetyzacja głęboka) ** piękno jako wartość estetyczna, kryteria piękna w estetyce ** wielka Teoria Piękna ** harmonia i symetria ** ogólne pojęcie urody oraz urody człowieka współczesnego ** kulturowa i historyczna zmienność kanonu urody ** brzydota jako wartość estetyczna, kryteria brzydoty w sztuce, historia brzydoty.
komunikowanie w przedsiębiorstwie, komunikacja pozioma i pionowa ** metody i techniki wpływu społecznego, sposoby budowania pozytywnego długofalowego dialogu interpersonalnego, komunikacja niewerbalna, umiejętność aktywnego słuchania ** proces negocjacji ** komunikacja z klientem ** neurolingwistyczne programowanie ** zarządzanie wizerunkiem gabinetu kosmetycznego, kompetencje społeczne, style rozwiązywania konfliktów, umiejętność zadawania pytań, rozróżnianie komunikatów perswazyjnych, manipulacyjnych, propagandowych, reklama, autoprezentacja ** warsztaty z zakresu komunikowania niewerbalnego i negocjowania ** rozwiązywanie konfliktów – studium przypadku ** negocjacje w pracy – studium przypadku ** autoprezentacja – praca z kamerą
metody diagnostyczne oceny cery wykorzystywane w kosmetologii ** ocena właściwości biomechanicznych skóry, nawilżenia, pH i innych parametrów naskórka, skóry właściwej i tkanki podskórnej ** starzenie się skóry wewnątrzpochodne i zewnątrzpochodne, zmiany zachodzące w poszczególnych warstwach skóry (naskórek, skóra właściwa i tkanka podskórna) w przebiegu procesu starzenia ** rodzaje cer i podstawowe zasady pielęgnacji skóry ** metody rozpoznawania różnych rodzajów cer, typy cer, podział cer ze względu na wiek. ** demakijaż twarzy, szyi i dekoltu ** zabiegi kosmetyczne dla różnych typów cer (normalna, tłusta, mieszana, dojrzała) ** pielęgnacja oprawy oczu – zabiegi gabinetowe ** defekty skóry wokół oczu ** regulacja łuków brwiowych ** farbowanie brwi i rzęs ** kosmetyki do pielęgnacji skóry wokół oczu ** masaż okolicy oczu ** masaż kosmetyczny twarzy, szyi i dekoltu – różne techniki ** wskazania i przeciwwskazania do zabiegu.
czynniki i „narzędzia”, które należy uwzględnić przy kreowaniu wizerunku ** typy sylwetek, linie ciała a ubiór ** rola makijażu i fryzury ** stylizacja sylwetki kobiecej i męskiej ** analiza kolorystyczna ** zasady kompozycji stroju ** warsztaty własnej aranżacji strojów.
podstawowe pojęcia i techniki fotograficzne ** kształtowanie obrazu fotograficznego ** ustalanie kadru ** rodzaje ostrości, głębia ostrości a odległość hiperfokalna ** aspekty kształtowania obrazu ** zakresy sterowania w fotografii ** odwzorowanie obiektu ** światło w fotografii: funkcje światła (funkcje cienia), barwa światła, kontrast oświetlenia, kierunek, jasność, światło bezpośrednie, przefiltrowane ** barwa w fotografii (czym jest barwa): absorpcja, skład barw, metody mieszania barw, istota percepcji barwnej, psychologiczne oddziaływanie barwy ** temperatura barwy światła ** zajęcia praktyczne oparte na wykorzystaniu światła zastanego ze wspomaganiem światła błyskowego, płaszczyznami i modyfikatorami światła dziennego.
analiza kolorystyczna ** teoria światłocienia, modelowanie, rodzaje makijażu - charakterystyka ** charakteryzacja jako nadawanie cech wieku i osobowości kreowanej postaci; charakteryzacja na potrzeby klienta ** specyfika pracy wizażysty; stanowisko pracy, akcesoria, kosmetyki ** kształty twarzy i jej elementy – określanie typów, proporcje, symetria ** techniki korekcyjne, światłocień, złudzenia optyczne ** sposoby utrwalania makijażu- właściwa aplikacja i wskazane kosmetyki ** makijaż oczu w zależności od budowy ** techniki makijażu oczu ** makijaż ekspresowy - minimum czasu maksimum efektu ** makijaż dzienny (w tym dzienny służbowy) ** makijaż wieczorowy ** makijaż fantazyjny ** makijaż ślubny i fotograficzny ** makijaż mężczyzn ** makijaż kobiety dojrzałej ** makijaż do fotografii i TV ** makijaż na potrzeby sesji zdjęciowych, makijaż na wybieg i scenę ** makijaż kamuflujący ** makijaż stylizowany ** charakteryzacja
KIERUNEK |
LICZBA |
CZESNE |
CZESNE |
WPISOWE |
Stylizacja i wizaż |
2 |
3850 zł |
805 zł |
0 zł |
w postaci dwóch wpłat semestralnych wnoszonych jednokrotnie w semestrze, za każdy semestr z góry, odpowiednio do 10 października (za I semestr z góry) oraz do 10 marca (za II semestr z góry) - decyduje data zaksięgowania wpłaty na koncie Uczelni,
w postaci dziesięciu miesięcznych wpłat, które należy wnosić każdorazowo do 10 dnia miesiąca z góry w okresie: za I semestr od października do lutego (5 wpłat), za drugi semestr od marca do lipca (5 wpłat) - decyduje data zaksięgowania wpłaty na koncie Uczelni.
Wysokość semestralnego czesnego jest niższa o około 5% od sumy płatności czesnego w trybie miesięcznym.
Wysokość miesięcznej raty jest wartością średnią uwzględniającą koszt nauki w skali całego roku. Wysokość tej raty jest niezależna od ilości zajęć odbywających się w danym miesiącu.
Ważne informacje dotyczące sposobu dokonywania wpłat czesnego:
Przy dokonywaniu opłat prosimy posługiwać się tylko i wyłącznie swoim indywidualnym numerem konta, który jest generowany na podstawie numeru albumu studenta. Numer ten jest indywidualny dla każdego studenta. Numer konta można sprawdzić po zalogowaniu do Wirtualnego Dziekanatu w module Opłaty.
W przypadku nieterminowych wpłat za każdy dzień zwłoki naliczane są opłaty dodatkowe w wysokości ustawowych odsetek, a podstawą ich naliczania jest data księgowania wpłaty na koncie Uczelni.
Osoby dokonujące opłat czesnego na poczcie prosimy o uwzględnienie faktu, że wpłaty realizowane w ten sposób docierają na konto uczelni nawet z tygodniowym opóźnieniem. Aby uniknąć opłat za zwłokę należy wpłacać czesne odpowiednio wcześniej.